SECTORUL 1 DE TOP: INFRASTRUCTURĂ PE MĂSURĂ, TRAFIC DECONGESTIONAT

Program de dezvoltare a parcărilor din Sectorul 1

Rezolvarea problemei parcărilor este cheia pentru diminuarea blocajelor din trafic. Există mai multe soluții pentru creșterea numărului de parcări și în consultare cu dumneavoastră vom decide care sunt cele mai bune.

Nicio clădire de pe raza Sectorului 1 nu va primi autorizație de construcție dacă nu are numărul legal de parcări în proiect. Totodată, inspectorii Primăriei vor verifica atent lucrările, iar recepția nu va fi făcută fără ca acest criteriu al parcărilor să fie strict respectat.

În spațiile dintre blocuri pot fi realizate parcări modulare supraetajate, pe structuri metalice, care să aibă și funcționalități de spațiu verde. În consultare cu locuitorii zonelor respective vom stabili care sunt cele mai potrivite locații pentru amplasarea acestor parcări.

În Piața Primăriei și în zona Halei Matache vom construi parcări subterane, care să rezolve parțial problemele din cartierele adiacente. Voi pune presiune pe Primăria Municipiului București pentru a dezvolta sistemul de parcări subterane în zona centrală, în locațiile deja identificate: Piața Dorobanți, Piața Walter Mărăcineanu, Gara de Nord.

Voi susține proiectele park&ride dezoltate de Metrorex, astfel încât din ce în ce mai mulți cetățeni care vin la muncă în Sectorul 1 să vină cu metroul, lăsându-și astfel mașina la marginea orașului.

 

Modernizarea Podului Constanța

Podul Constanța este nodul de legătură dintre patru mari artere din Sectorul 1: Bld. Ion Mihalache, Calea Griviței, Bld. Bucureștii Noi și Șos. Chitilei.  Acest lucru îl transformă într-una dintre cele mai aglomerate intersecții din sector.

Voi acționa pentru preluarea acestui proiect de la Primăria Capitalei la Primăria Sectorului 1 pentru a începe sistematizarea podului.  Consider necesară crearea unei bretele și lărgirea podului pentru a ușura traficul din zonă și pentru a scăpa cetățenii de cozile infernale de la orele de vârf.

Primăria Sectorului 1 are resurse, atât tehnice cât și financiare, pentru a moderniza Podul Constanța, iar eu voi face tot ce îmi va sta în putință pentru a rezolva această problemă ce afectează viața de zi cu zi a peste 80 000 de cetățeni care locuiesc în cartierele Bucureștii Noi, Dămăroaia, Chitila, Grivița, Chibrit sau Mihalache.

 

Sistematizarea Zonei Triaj

În cartierul Giulești Sârbi există o zonă uitată de lume, care încă nu a cunoscut beneficiile unei administrații eficiente. Această zonă se numește Chitila Triaj, un cvartal de străzi situate în Sectorul 1 care încă nu știu ce e aia canalizare sau asfaltare.

Mă angajez să corectez această nedreptate și să modernizez zona Triaj, astfel încât, până la sfârșitul mandatului să nu mai existe zone în Sectorul 1 care să aibă străzi de pământ sau fosă septică.

 

Sistematizarea zonei de nord - "Orașul din Oraș"

Spațiul de aproximativ 700 de ha delimitat de către șoseaua Odăii, strada Drumul Stegarului, șoseaua București-Ploiești și șoseaua Sisești este cel mai nou cartier al Sectorului 1, cu sute de construcții, dar fără sistem rutier, canalizare sau iluminat public. Valoarea lucrărilor necesare estimată prin studiul de fezabilitate este de 300 de milioane de  euro, fără a include costul exproprierilor. Voi continua consultările cu proprietarii din zonă și cu Primăria Generală astfel încât exproprierile necesare să fie realizate în cel mai scurt timp pentru a putea demara lucrările de sistematizare rutieră și introducere a utilităților.

 

Realizare străpungere Bulevard 16 Februarie

Primăria Sectorului 1 a finalizat lucrările de modernizare a Bulevardului 16 Februarie, însă proiectul nu este încă dus la capăt.

Voi acționa pentru lipirea Bulevardului 16 Februarie de șoseaua Chitila și în parteneriat cu RATB și Consiliul General, extinderea liniei de tramvai până la capătul lui. În acest mod, majoritatea cetățenilor din cartier va avea acces la transport în comun modern, iar traficul din fața centrului comercial de pe șoseaua Chitila va scădea. 

 

Extindere la 4 benzi a străzii Constantin Godeanu

După finalizarea depoului și a noii stații de metrou din Străulești, dar și extinderea liniei de tramvai de pe șos. Chitila până la capătul blvd. 16 Februarie, strada Constantin Godeanu va deveni legătura între cartierele Chitila, Laminorului și Străulești.

Consider necesară extinderea la 4 benzi a acestei străzi, pentru a veni în întâmpinarea viitoarelor dezvoltări din cartier și pentru a pune bazele unei gândiri urbanistice viabile. Prin acest proiect, va fi mult îmbunătățită comunicarea între cartiere, iar cetățenii din cartierul Chitila vor avea acces mai ușor la metrou.

 

Sens giratoriu la intersecția străzii Nicolae Caranfil cu Șos. Pipera

După finalizarea Podului Pipera, o mare parte a traficului din zona de nord a Bucureștiului s-a mutat pe strada Nicolae Caranfil, afectând astfel liniștea cetățenilor din cartier.

Pentru a fluidiza traficul și a scădea imensele cozi ce se formează dimineața și seara la intersecția dintre str. Nicoale Caranfil și șos. Pipera, doresc să realizez, în parteneriat cu Primăria Capitalei, un sens giratoriu în intersecție care să îi ajute pe șoferi să își scurteze timpul de așteptare.

Autoritățile publice trebuie să vină cu soluții simple pentru fluidizarea traficului, iar realizarea acestui sens giratoriu va face exact acest lucru.

 

Mai simplu, pentru dumneavoastră: unim Șoseaua Nordului cu strada Elena Văcărescu

Cartierul dintre Bulevardul Nicolae Caranfil și Șoseaua Nordului numără aproximativ 1500 unități locative. Toți locuitorii acestui cartier au ca unică variantă de ieșire doar străzile care duc spre Bulevardul Nicolae Caranfil. Voi crea o legătură utilă între Șoseaua Nordului și strada Elena Văcărescu, prin traversarea liniei de cale ferată, ca măsură de fluidizare a traficului din zonă și ca alternativă pentru o legătură utilă cu DN1, via strada Elena Văcărescu.

 

Parcarea Primăriei Sectorului 1 – Piața pietonală Banu Manta

Toate primăriile mari din Europa au lângă ele o piață pietonală. Lângă Primaria Sectorului 1 se află o parcare supraterană.

Voi acționa pentru realizarea unei parcări subterane lângă Primăria Sectorului 1, pentru a rezolva parțial problema parcărilor din cartier, iar deasupra doresc amenajarea unui spațiu public deschis, o piață pietonală pentru cetățenii din cartier.